piątek, 18 lipca 2014

Karta chorego na miastenię.


Trzy podstawowe książeczki, jakie dostaje chory na miastenię: karta chorego na miastenię, osobisty dzienniczek pacjenta chorego na miastenię i diagnostyka miastenii (krótki przewodnik po miastenii).
Też takie macie? Ja dostałam je przy pierwszym wypisie ze szpitala, po rozpoznaniu miastenii.
Diagnostykę przeczytałam od razu - była to mój pierwszy " podręcznik" o chorobie.
Dzienniczek został stworzony dla pacjentów z miastenią, którym przepisano Mestinon. Służy do zapisywania codziennych dawek Mestinonu, do notowania ubocznych objawów związanych z chorobą czy leczeniem, oceny samopoczucia w ciągu dnia ( wg. skali). Jest też miejsce na spisanie ważnych informacji typu kontakt z lekarzem, ważne telefony do rodziny czy specjalisty neurologa. Dzienniczek ma służyć do lepszego poznania miastenii, ustalenia najodpowiedniejszego dawkowania Mestinonu, jak również uaktualnić dane dotyczące objawów choroby. Ja od początku choroby prowadziłam dziennik, w którym na bieżąco opisywałam co się ze mną dzieje, objawy, dawkowanie leków itp. także ten dzienniczek był jakby pewnym uzupełnieniem.
Karta chorego na miastenię - mam ją zawsze przy sobie razem z dowodem osobistym. Zrobiłam sobie parę kopii karty by móc ją włożyć do różnych torebek, które noszę zależnie od pogody, pory roku czy humoru. Powkładałam od razu - pamięć czasem jest zawodna a ta kartę wolę mieć zawsze przy sobie, nigdy nie wiadomo co może się zdarzyć w drodze. Karta miastenika zawiera jego dane osobiste, od kiedy choruje, jakie pobiera leki, czy miał, kiedy i gdzie przeprowadzoną tymektomię oraz listę leków przeciwwskazanych. Na ostatniej stronie karty jest informacja dla stomatologa - iż można stosować miejscowe znieczulenie.
Warto mieć zawsze przy sobie tą kartę chorego na miastenię.


Wzór karty znajdziecie na stronie miastenia.vel.pl
http://miastenia.vel.pl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=77&Itemid=135

4 komentarze:

  1. Dowiedziałam się że coś takiego jest jak pani pisze , a nie dostałam tego od lekarza gdzie mogę o to zapytać a też biorę mestinon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartę chorego na miastenię dostałam w przyklinicznej poradni neurologicznej. W normalnych, powiatowych szpitalach nie słyszano o takich kartach, neurolodzy do których chodziłam też takich kart nie posiadali. Także myślę, że tylko wydają je chorym na miastenię w klinikach. Można oczywiście zrobić sobie samemu taką kartę ale to chyba nie to samo. Moja karta jest z pieczątką poradni i lekarza opiekującego się mną.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Kartę chorego na miastenię dostałam w przyklinicznej poradni neurologicznej. W normalnych, powiatowych szpitalach nie słyszano o takich kartach, neurolodzy do których chodziłam też takich kart nie posiadali. Także myślę, że tylko wydają je chorym na miastenię w klinikach. Można oczywiście zrobić sobie samemu taką kartę ale to chyba nie to samo. Moja karta jest z pieczątką poradni i lekarza opiekującego się mną.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Witajcie
    Ja przy wypisie że szpitala dostałam tylko książeczkę opisującą miastenię.

    OdpowiedzUsuń

Trądzik posterydowy

        Budząc się rano czułam, że z moją twarzą jest coś nie tak. Jakby coś rozpierało ją od środka. Naciągnięta skóra, swędząca i piecząca...