wtorek, 18 lutego 2014

Jak trafiłam do Poradni leczenia miastenii-lekarze i leczenie(czyli cz.II Drogi przez mękę)

Do Poradni w której leczą miastenię trafiłam sposobem.Chyba inaczej się nie da jeżeli zależy komuś na czasie, na zdiagnozowaniu choroby, na zastosowaniu odpowiedniego leczenia, na opiece neurologa specjalizującego się w miastenii.
Pisałam wcześniej o terminach konsultacji , czasie oczekiwania na wizytę u neurologa w Poznaniu, Warszawie, Szczecinie czy Gdańsku zajmującego się chorobami mięśni i miastenią. Chorobę(miastenię oczną) zdiagnozowano u mnie w marcu, najwcześniejszy termin konsultacji neurologicznej miałam w Poznaniu-na sierpień, ale nie wiedząc z czym mam do czynienia, bojąc się nieznanej choroby, chcąc przyspieszyć w jakikolwiek sposób proces leczenia- nie czekałam spokojnie tylko szukałam dalej. O świetnym neurologu dowiedziała się moja mama będąc na comiesięcznej wizycie w Klinice w związku z wykryciem u niej innej choroby autoimmunologicznej - sklerodermii. Wspomniała swojemu lekarzowi o mojej chorobie, o poszukiwaniach dobrego neurologa i on zasugerował świetnego specjalistę neurologa przyjmującego prywatnie. Z zarejestrowaniem się nie ma problemu, ja na konsultację czekałam raptem dwa tygodnie.W kwietniu byłam już u specjalisty neurologa. Jest świetna jako neurolog i człowiek, autentycznie zainteresowana pacjentem i jego chorobą. Ma dużą wiedzę i doświadczenie i chętnie się tym dzieli z pacjentem. Pierwszy rzut oka na moją zmęczoną twarz z opadniętą powieką wystarczył by prawidłowo zdiagnozowała chorobę (3 godziny czekania na swoją kolej oraz prawie 5 godziny jazdy zrobiły swoje). Pani Doktor przeprowadziła szczegółowy wywiad, szereg badań neurologicznych, wyciągnęła odpowiednie wnioski i stwierdziła, że w tym stanie nie może mnie puścić w tak daleką podróż do domu (wg.mnie nie było najgorzej).W tym momencie ona odpowiada za mnie i wypisała skierowanie (w trybie pilnym) na oddział neurologiczny w Klinice. Trochę się przestraszyłam, jeszcze taka nie przygotowana -ale wytłumaczyła mi tak po ludzku, że jest to najlepszy i tak naprawdę jedyny szybki sposób by znaleźć się pod fachową opieką specjalistów i dostać się do Poradni  bez obowiązujących długich terminów. Oczywiście nie wahałam się ani chwili, z tych emocji objawy choroby się nasiliły i z powodu progresji objawów trafiłam na oddział. Miałam to szczęście, że dyżur pełnił najlepszy specjalista od miastenii na Pomorzu (tak usłyszałam).
Pierwszy raz wysłuchano mnie tak dokładnie i z uwagą. Poświęcono mi wiele czasu dokładnie analizując rozwój mojej choroby. Byłam i jestem za to wdzięczna. Po wywiadzie i podstawowym badaniu neurologicznym, zapoznawszy się z moją dokumentacją medyczną i moim obecnym, niestety pogarszającym się stanem zdrowia, stopniem nasilenia objawów a przede wszystkim zastosowanym leczeniem,  stwierdzono, że moje dotychczasowe , półtora miesięczne leczenie nie przynosi rezultatów, gdyż zastosowano u mnie zbyt małą dawkę dzienną leków (Mestinon 5x1,Encorton 3x2). Tak więc zmodyfikowano leczenie: zwiększono dawkę Encortonu (70 mg), obniżono dawkę Mestinonu (4x1). Trochę byłam zdziwiona taką dużą dawką sterydów, kiedy to praktycznie z nich zeszłam (tak zalecono mi w szpitalu). Ale jestem w dobrych rękach, opiekują się mną fachowcy, wiedzą co robią(tak wtedy myślałam). Neurolog był zdziwiony moją miastenią - mówił, że jest dziwna, nietypowa, możliwe że seronegatywna, że jestem ciekawym przypadkiem. Musi to dokładnie sprawdzić, upewnić się czy to miastenia (miastenia jest trudna do zdiagnozowania, należy różnicować ją ze stwardnieniem rozsianym, botulizmem, guzem pnia mózgu, miopatią, zespołem miastenicznym). Pobrano krew na AChRAB, wykonano próbę miasteniczną z mięśnia okrężnego oka oraz dystalną. Nie przeprowadzono konsultacji torakochirurgicznej.Wypisano miesięczne zwolnienie lekarskie, receptę na leki-Encorton na 100%(?), skierowano na badanie SFEMG, zapisano do Poradni Miastenii, zlecono kontrolę za miesiąc. Na koniec udzielono dobrych rad, zalecono dietę, pouczono jak funkcjonować i wspomniano , że o powrocie do pracy mogę zapomnieć (co mnie nie ucieszyło).
Na wypisie miałam napisane: miastenia uogólniona. A jeszcze w marcu była to miastenia oczna....
Wracałam do domu bardzo zadowolona, bo i wdrożono odpowiednie leczenie, jestem pod opieką specjalisty od miastenii, niedługo kontrola....
Wiecie co było dalej? O wiele, wiele gorzej......

29 komentarzy:

  1. Jak nazywa sie ta lekarka i gdzie jest ta klinika czy moge sie dowiedziec ?
    an_ch@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy moge prosic o namiar na klinike i lekarza? mluisante@yahoo.pl z gory dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam czy mogę prosić o nazwisko i kontakt do tego lekarza?waneska.ada@poczta.fm
    Czy słyszała Pani o dzieciach chorych na miastenie,może jakaś strona internetowa ?Moje dziecko ma prawie 3 lata i podejrzenie miasteni,wrodzonego zespołu miastenicznego który też jest mało opisany ...Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Proszę o namiar na lekarza i gdzie przyjmuje. patrycja.podkowa@gmail.com z gory dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy na pomorzu trafilas do dr bilińskiej ? Bardzo prosze o pomoc owieczka@lunar.net.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy mogę prosić o namiar na tego lekarza i gdzie przyjmuje? Czy orientuje się Pani czy w Poznaniu są lekarze godni polecenia? tat2@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo proszę o namiary na lekarzy i klinikę, moja mama wyszła dziś ze szpitala bez pomocy w kierunku miastenii a choruje już od 30 lat. Potrzebuje bardzo dobrego lekarza. Będę bardzo wdzięczna, bo rozkładam już ręce. janetta84@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam i bardzo proszę o namiary do lekarza i kliniki. Bardzo potrzebuję dobrego specjalisty bo choroba znów dała o sobie znać. Dziękuję. Proszę o kantakt na e-mail:telefon@box43.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam
    Również proszę o namiary oraz dane kontaktowe do tego specjalisty.
    Z góry dziękuje.
    renata33199@wp.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. WITAM, BARDZO PROSZE O PODANIE DANYCH NA LEKARZ I KLINIKE . U MNIE DOPIERO PO 2 LATACH ZDIZGNOZOWANO MIASTENIE.

    z GORY DZIEKUJE
    AGGA1@OP.PL

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasami można trafić na cudownego lekarza

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, bardzo prosze podajcie mi namiary na dobrego lekarza od miastemi ogólnie chorób mięśni !!!! angelikastachura1@wp.pl Pilne Z góry dziękuje wszystkim za pomoc

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo proszę o kontakt na tą klinikę i ta lekarkę . Moja mama jest bardzo chora na miastemię , a ja bardzo chciałabty jaj pomóc i ulrzyć w cierpieniu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo proszę o kontakt na tą klinikę i ta lekarkę . Moja mama jest bardzo chora na miastemię , a ja bardzo chciałabty jaj pomóc i ulrzyć w cierpieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przepraszam za tak póżną odpowiedż. Niestety nie zagladałam ostatnio na blog, nie udzielałam się, nie pisałam. Nie było sił po prostu.
      Jestem z Pomorza i leczę się w poradni przy UCK w Gdańsku. Nie wiem skąd Pani jest ale bardzo proszę spojrzeć na stronę miastenia-gravis.pl. Na zakładce ośrodki leczenia/lekarze znajdzie Pani dane kontaktowe do lekarzy neurologów, adresy szpitali, poradni, numery telefonów z wielu miast Polski. Jest to najlepsze źródło informacyjne z wszelkimi danymi dla chorych na miastenię. Mam nadzieję, że znajdzie Pani tam poradnię najbliższą miejsca zamieszkania i dobrego lekarza.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Czy adres kliniki i nazwisko lekarza to jakaś tajemnica? Chyba chodzi o to żeby dzielić się takimi informacjami bo ciężko o dobrego neurologa od miastenii. Nie rozumiem intencji. Zresztą podanie encortonu to żaden cud. Wiejski felczer tez to wypisze i dobierze dawkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      Teoretycznie nie jest to żadną tajemnicą. Jednak z reguły zaintersowanym podaję stornę miastenia-gravis.pl, na której to podane są dane adresowe, telfoniczne i nazwiska lekarzy neurologów leczących miastenię jak również poradni, szpitali z całej Polski.Jest to najlepsze źródło informacji dla chorych na miastenię. Każdy zaglądając na tą stronę może wybrać lekarza najbliższego swojego miejsca zamieszkania. Nie chciałabym by chorzy kierowali się moim wyborem. Mój obraz lekarza może być już nieco zafałszowany poprzez zastosowane leczenie, brak skuteczności zastosowanych leków. Wybór należy do pacjenta.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. jak ktoś jest chory to wie u kogo się leczy. To wżna informacja dla Nas chorych poszukujących ratunku

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajnie byłoby, gdybyście udali się do laboratorium na badania chociaż od czasu do czasu. Na stronie internetowej laboratorium Euroimmundna znajdziesz np. nietolerancja glutenu test - warto go wykonać, być może masz z tym problem i dlatego chodzisz poddenerwowany?

    OdpowiedzUsuń
  19. Znalezienie dobrego neurologa jest sporym wyzwaniem. Wiem, bo mi zajęło prawie rok znalezienie właściwego. Znajomy polecił mi klinikę http://medicusclinic.pl/ we Wrocławiu. Sam tam był leczony i miło wspomina podejście lekarzy do pacjenta. Ja po pierwszych wizytach również odniosłam bardzo pozytywne wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja znam w Warszawie bardzo dobrego neurologa który przyjmuje w Multimed. . Sama kilka razy już byłam u nich pacjentką i muszę ich naprawdę pochwalić za takie podejście do pacjentów. Oby wszędzie tak było.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem osobą u której niedawno stwierdzono Miastenię 4 stopnia ale trafiłam na super neurologa w poznaniu który od razu rozpoznał mimo że niektóre badania nie wskazywały na to.Z tk klatki wyszła mi przewlekła grasica, objawy oczne, problemy z przełykaniem a on dołożył wszelkich starań aby pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  22. Unknown Czy może Pani podać nazwisko tego lekarza?

    OdpowiedzUsuń
  23. Może ktoś mi pomoże. Od kilku lat zmagam sie z potwornym zmęczeniem, po niedługim nawet spacerze po prostu padam. Moje życie to praca- dom, dom- praca. Po dłuższym wysiłku jestem tak bardzo zmęczona, że zasypiam i śpię kilka godzin. Liczyłam się już psychotropami bo sugerowano depresję mimo iż dokucza mi brak sił, koncentracji i zaniki pamięci. Brałam leki 5 lat i nic. Jakie są objawy miastenii właściwie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam dokladnie to samo, mogłabym napisać identyczny post. Każdy wysiłek, spacer muszę odespać, odpocząć. Życie kręci się wokół pracy i powrotu do domu. Wegetacja nie życie. Może ktoś ze zdiagnozowaną miastenią napisze czy takie objawy tez mogą pochodzić od miastenii.

      Usuń
  24. Unknown mogę prosić namiar na lekarza w Poznaniu

    OdpowiedzUsuń
  25. Mogę prosić o kontakt do tej lekarki. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  26. Wizyta kontrolna u neurologa pozwala monitorować postęp leczenia i ocenić stan zdrowia pacjenta.

    OdpowiedzUsuń

Trądzik posterydowy

        Budząc się rano czułam, że z moją twarzą jest coś nie tak. Jakby coś rozpierało ją od środka. Naciągnięta skóra, swędząca i piecząca...